Untitled

Untitled

Tuesday, September 9, 2014

Buku Bukan Mercun Roket

Buku bukan mercun roket merupakan salah satu ‘side’ projek dari ‘Kratom City Hardcore(KCHC) yang bertujuan untuk menggalakkan masyarakat supaya lebihkan membaca dan mencari kebenaran sendiri instead mendengarnya dari orang lain. Projek ini juga bertujuan untuk membuka minda masyarakat bahwa membaca itu boleh di mana mana sahaja dan tak semestinya di perpustakaan yang diiktiraf.

Masyarakat sekarang telah jauh dari membaca, masing masing berlumba mencari harta kekayaan. Oleh sebab itu kami wujud untuk membantu masyarakat berfikir tentang pentingnya membaca. Selain itu, kami mahu masyarakat tahu, bahawa ilmu boleh diperoleh di mana mana sahaja dan bukan hanya di universitas atau kolej berpendidikan tinggi. Kami mahu membudayakan kembali sastera yang tlah lama mati ditikam sains dan praktikal.


Buku Bukan Mercun Roket ini bertempat di taman jubli, bahagian utara Malaysia di sebuah pekan yang dipanggil sungai petani pada setiap hari sabtu. Aktiviti d.i.y(do it yourself) ini bukan sahaja menggalakkan masyarakat membaca tapi kami juga menyediakan ruang diskusi untuk siapa sahaja yang mahu membincangkan apa apa topik. Kami memberi pinjam buku hasil yang diperoleh daripada kawan kawan yang berbesar hati mahu menderma, kepada masyarakat secara percuma. Dan tiada sistem bayaran ataupun isi borang mahupun mengambil nama. Kami mahu ‘KITA’ saling percaya dan sentiasa bersikap positif. Selalunya tempoh meminjam hanya seminggu tetapi kami tak terlalu memaksa, habis baca boleh pulangkan.


Kami juga menerima buku buku lama yang sudah tidak dibaca dan mahu dibuang. Sebarang bentuk pendermaan boleh contact jun – 0175676039 ataupun kirin- 0194277605. Sudah tiba saatnya kita mencipta revolusi baru dengan buku, berfikir bebas tanpa kekangan dari pihak mana pun. 

‘THERE IS NO AUTHORITY BUT YOURSELF’.


0 comments:

Post a Comment